Uważaj na podróbki - kupuj tylko u autoryzowanych sprzedawców!

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ

Jak otrzymam potwierdzenie zamówienia i numer śledzenia?

Po złożeniu zamówienia otrzymasz powiadomienie e-mailem oraz SMS z potwierdzeniem zamówienia i numerem przesyłki. Sprawdź folder ze spamem, jeśli nie widzisz go w swojej skrzynce odbiorczej.

Jakie są opłaty za wysyłkę?

Oferujemy bezpłatną dostawę przy zamówieniach powyżej 200 PLN. W przypadku każdego zamówienia poniżej 200 PLN obowiązuje opłata za wysyłkę w wysokości 20 PLN (DPD) lub 15 PLN (InPost). Dostawa realizowana jest przez DPD lub InPost.

Czy wysyłacie zagranicę?

Zakupy dokonane za pośrednictwem www.luminox.com.pl są wysyłane tylko do klientów znajdujących się w Polsce.

Jak szybko zostanie wysłane moje zamówienie?

Produkty są wysyłane na adres dostawy podany w zamówieniu. Dostawa następuje w terminie od 2 do 3 dni roboczych od daty złożenia zamówienia, chyba że przy składaniu zamówienia zaznaczono, iż produkt jest dostępny na zamówienie.
Jeśli nie będziemy w stanie wysłać zamówionych przez Ciebie produktów w ciągu 30 dni od potwierdzonej przez nas daty zamówienia, możesz bezpłatnie anulować zamówienie z prawem do pełnego zwrotu pieniędzy. W przypadku modeli przedsprzedażowych okres oczekiwania może być dłuższy niż podany w naszych ogólnych warunkach. W momencie otrzymania towaru jesteś zobowiązany do sprawdzenia, czy przesyłka jest kompletna i właściwa. Brakujące, zniszczone lub uszkodzone produkty należy zgłosić na piśmie niezwłocznie po dostawie.

Czy mogę anulować lub modyfikować moje zamówienie?

Ze względu na krótki czas między realizacją zamówienia a wysyłką, niestety nie możemy anulować ani modyfikować szczegółów zamówienia po jego złożeniu.

ZWROTY I WYMIANY

Co mam zrobić, jeśli otrzymam niewłaściwy lub wadliwy produkt?

Jeśli otrzymałeś niewłaściwy lub wadliwy produkt, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod numerem +48 68 416 25 80 lub korzystając z naszego formularza kontaktowego w ciągu 14 dni roboczych od otrzymania produktu. Będziemy się kontaktować z Tobą w celu zmiany lub wymiany otrzymanego produktu.
Nie ponosimy odpowiedzialności za zwroty/wymiany zgubione lub ukradzione podczas transportu do naszego Centrum Zwrotów, dlatego prosimy o ubezpieczenie i śledzenie swojej przesyłki.

Jak zwrócić lub wymienić mój zegarek?

Jako klient masz prawo do odstąpienia od umowy w formie pisemnej (np. listem, e-mailem) lub poprzez odesłanie produktu bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od otrzymania produktu. Okres anulowania rozpoczyna się w dniu otrzymania przesyłki przez odbiorcę. Terminowe wysłanie anulacji lub samego produktu jest wystarczające dla zachowania terminu. Klient ponosi koszty zwrotu produktów.

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy przesłać pocztą elektroniczną na następujący adres e-mail: [email protected]

Produkt należy wysłać na adres:

LUMINOX Polska
65-034 Zielona Góra
ul. Boh. Westerplatte 20
tel. 68 416 25 80

W przypadku zwrotów ciężar dowodu spoczywa na kliencie.

Jeśli odstąpiłeś od umowy, musisz zwrócić lub przekazać produkty (w tym wszelkie inne produkty, które były w przesyłce) niezwłocznie, nieuszkodzone i wraz z paragonem, najpóźniej w ciągu czternastu dni od dnia, w którym powiadomiłeś/aś nas o anulowaniu. Termin został zachowany, jeśli wysłałeś/aś produkty przed upływem czternastu dni. Jeśli odstąpisz od umowy i zwrócisz produkty, zwrócimy Ci zapłaconą cenę w ciągu 14 dni roboczych od dnia, w którym otrzymaliśmy zwrócone produkty, w ten sam sposób, w jaki zapłaciłeś/aś. W przypadku, gdy nie wszystkie produkty zawarte w przesyłce zostaną zwrócone lub zegarek nie znajduje się w stanie pierwotnym (tj. był używany lub uszkodzony ponad to, co było konieczne do sprawdzenia jego jakości lub funkcjonalności), mamy prawo do potrącenia kosztów brakujących produktów lub wymiany uszkodzonych części ze zwrotu kosztów.

Prawo do odstąpienia od umowy nie ma zastosowania dla umów na dostawę towarów, które nie są fabrycznie wykonane lub których produkcja obejmuje znaczący indywidualny wybór lub ustalenie klienta lub które zostały wyraźnie dostosowane do osobistych potrzeb klienta.

GWARANCJA I SERWISOWANIE

Co pokrywa gwarancja?

Twój zegarek jest objęty gwarancją przez 2 lata od daty zakupu od autoryzowanego sprzedawcy Luminox na wszelkie wady producenta. Jakiekolwiek uszkodzenia zegarka wynikające z normalnego lub ekstremalnego użytkowania nie są objęte gwarancją oryginalnego producenta. Produkty, które nie są objęte oryginalną gwarancją to bateria, szkiełko, opaska, trzpień i koronka lub jakiekolwiek uszkodzenia wynikające z normalnego, ekstremalnego lub niewłaściwego użytkowania.
Prosimy o zapoznanie się z kartą gwarancyjną i broszurą otrzymaną od sprzedawcy. Zwracając zegarek do oficjalnego centrum serwisowego, dołącz kartę gwarancyjną, na której musi być widoczny sklep, w którym dokonano zakupu, data zakupu i pieczęć sklepu, aby była ona ważna. Jeśli kupiłeś/aś zegarek w sklepie internetowym Luminox, zachowaj wiadomość e-mail z potwierdzeniem jako dowód daty zakupu.
Zegarki, które nie zostały zakupione od autoryzowanego sprzedawcy Luminox, a więc uznawane za zakup na szarym rynku, mogą unieważnić gwarancję i możesz zostać poproszony/a o zapłatę, nawet jeśli naprawa byłaby zwykle objęta gwarancją.

Jak długa jest żywotność baterii mojego zegarka?

Żywotność baterii waha się zwykle od 2 do 4 lat, w zależności od typu zegarka, jego wymiarów i ilości energii wymaganej przez różne funkcje. Na przykład chronograf zużywa więcej energii niż zegarek wskazujący tylko godziny i minuty.

Jak często należy serwisować mój Luminox?

Jak każde urządzenie o wysokiej precyzji, zegarek musi być regularnie serwisowany, aby idealnie działał. Nie możemy określić odstępów takich przeglądów, ponieważ jest to w pełni zależne od modelu, klimatu i dbałości właściciela zegarka. Z reguły wynosi to od 3 do 4 lat, w zależności od użytkowania zegarka.

Co pokrywa gwarancja Luminox?

Wszelkie usterki materiałów i wykonania w okresie gwarancyjnym zegarka zostaną naprawione bezpłatnie po okazaniu karty gwarancyjnej i zegarka. Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń wynikających z niewłaściwego użytkowania, jak i baterii, szkiełka oraz zużycia koperty i paska lub bransoletki.

NAPRAWY I UŻYTKOWANIE

Gdzie mogę wysłać mój zegarek do naprawy?

Luminox Polska

65-053 Zielona Góra
ul. Mickiewicza 7

Telefon: +48 519 637 323
Email: [email protected]

*Jeśli znajdujesz się w innym kraju, sprawdź najbliższe centrum serwisowe na stronie luminox.com.

PYTANIA TECHNICZNE

Jaka jest żywotność baterii mojego zegarka?

Żywotność baterii waha się zwykle od dwóch do ośmiu lat w zależności od typu zegarka, wymiarów i pojemności baterii, wielkości i wagi wskazówek oraz ilości energii wymaganej przez różne funkcje mechanizmu. Na przykład chronograf zużywa więcej energii niż zegarek wskazujący tylko godziny i minuty.
Niektóre zegarki Luminox są wyposażone we wskaźnik końca żywotności: gdy druga wskazówka zacznie się poruszać w 4-sekundowych odstępach, czas wymienić baterię u wykwalifikowanego zegarmistrza Luminox. Jednak nawet przy odstępie 4 sekund zegarek będzie działał przez jeden do trzech tygodni zanim się zatrzyma. Prosimy pamiętać, że oryginalna gwarancja obejmuje 6 miesięcy gwarancji na baterię.

Czym jest wodoodporność?

Zegarki Luminox są wodoodporne do głębokości 100-500 metrów, jak wskazano na deklu zegarka.
Oszacowana wodoodporność zegarka nie bierze pod uwagę zdolności zegarka do ZACHOWANIA wodoodporności w miarę starzenia się. Prosimy pamiętać, że wahania temperatury i wpływy zewnętrzne, na przykład rozpuszczalniki, kosmetyki, kurz lub wstrząsy, spowodowane uderzeniami lub nagłymi ruchami, mogą zasadniczo wpłynąć na wodoodporność. Często zegarek zostaje uderzony wstrząsem w koronkę lub szkiełko bez pozostawiania widocznych śladów, podczas gdy wewnętrzne części mogły zostać uszkodzone, a zegarek nie będzie już wodoodporny. Należy również wziąć pod uwagę, że uszczelnienia i systemy uszczelniające szczególnie podlegają zużyciu i naturalnemu starzeniu, np. uszczelki na szkiełku, koronce i deklu.
Prosimy również pamiętać, że nie wszystkie paski lub bransolety nadają się do użytku w wodzie lub pod wodą. Ponadto, z wyjątkiem obrotowej ramki, ruchome części zegarka (koronka, przyciski itp.) nie powinny być użytkowane pod wodą. Przed założeniem zegarka w wodzie lub pod wodą należy również upewnić się, że wszystkie części ruchome znajdują się w pozycji spoczynkowej, szczególnie nakręcana koronka musi być mocno dokręcona. Po użyciu w wodzie lub pod wodą zegarek należy przepłukać czystą, słodką wodą, a następnie wyczyścić i wysuszyć.
W żadnym wypadku nie otwieraj zegarka samodzielnie. Wodoszczelność powinna być sprawdzana regularnie, i przynajmniej raz w roku, przez oficjalnego przedstawiciela Luminox.
Zazwyczaj wodoodporne zegarki są testowane w oparciu o międzynarodowe normy ISO 2281, a tylko specjalnie skonstruowane zegarki nurkowe (takie jak seria Luminox 1500) przechodzą znacznie surowsze procedury testowe na podstawie międzynarodowej normy ISO 6425. Nasze zalecenia minimalne dotyczące wodoodporności są następujące dla następujących czynności w środowisku wodnym:
ochlapanie 3 ATM (30 m) aktywności na powierzchni wody 5 ATM (50 m) pływanie/nurkowanie z rurką 10 ATM (100 m) nurkowanie 20 ATM (200 m), ze względu na Państwa bezpieczeństwo, przy nakręcanej koronce rekomenduje się specjalną procedurę testową przy głębokim nurkowaniu wymaganą zgodnie z ISO 6425

Jaka jest dokładność mojego zegarka Luminox?

Mechanizm kwarcowy:
Typowa tolerancja mechanizmu kwarcowego zawiera się w przedziale od -0,5 do +0,7 sekundy na dzień. Wpływy zewnętrzne, takie jak wstrząsy lub nagła zmiana temperatury, mogą wpłynąć na precyzję mechanizmu kwarcowego.
Mechanizm automatyczny:
Dokładność zegarka zależy od ruchu i indywidualnych nawyków użytkownika, tak więc może się różnić. Średnie tolerancje precyzji wynoszą od -10 do +40 sekund na dzień.

Czy mogę nosić zegarek Luminox w przypadku uczulenia na nikiel?

Materiały używane przez Luminox poddawane są surowym testom w celu uniknięcia alergii. Osobom z alergią na stal nierdzewną polecamy zakup zegarka wykonanego z tytanu lub tworzywa sztucznego.

Ile wynosi żywotność mojego skórzanego paska?

W zależności od użytkowania i stopnia zużycia, żywotność wynosi zwykle od 6 do 12 miesięcy. Prosimy zwracać uwagę na higienę, ponieważ skórzany pasek jest codziennie narażony na działanie naturalnego potu, bakterii i brudu. Z tego punktu widzenia również zaleca się wymianę paska przynajmniej co 12 miesięcy.

Jak działa Technologia Luminox Light?

Świecące szklane kapsułki Luminox, zwane LLT (LLT = Luminox Light Technology), wewnątrz zegarka, są oszacowane na świecenie do 25 lat, z gwarancją na 10 lat od daty zakupu, z wyjątkiem sytuacji, gdy zegarek jest narażony na silne wstrząsy. Luminox – Zawsze Widoczny.
Zegarki Luminox zapewniają stałe podświetlenie do 25 lat, nawet w całkowitej ciemności. Każdy zegarek Luminox jest wyposażony w małe szklane lampki gazowe z własnym zasilaniem. Te mikro-lampki gazowe (kapsułki ze szkła borokrzemianowego) są umieszczone we wskazówkach, znacznikach godzin na tarczy oraz, w odpowiednich modelach, w ramkach naszych zegarków. Lampki te są bezpieczne dla ludzi i środowiska.
Zegarki Luminox nie potrzebują zewnętrznego źródła światła do „ładowania” farby na tarczy lub wskazówkach, aby świecić tak, jak standardowe zegarki świecące. Nie wymagają też naciśnięcia przycisku w celu podświetlenia tarczy, tak jak zegarki z elektroluminescencją, a zatem nie pobierają energii z baterii.

Czy to normalne, że szkiełko zegarka zaparowuje?

Zegarki Luminox są produkowane w czystym pomieszczeniu o kontrolowanej względnej wilgotności powietrza o wartości 45% w celu uniknięcia skraplania. Jednak w pewnych okolicznościach na wewnętrznej stronie zegarka może zgromadzić się skroplona para wodna z powodu naturalnej wilgoci.
Może się tak zdarzyć, jeśli zegarek zostanie wystawiony na działanie ekstremalnego gorąca lub zimna w krótkich odstępach czasu, np.
Wystawiony na gorące słońce, a następnie noszony podczas pływania lub zimnego prysznica, czy upadku podczas jazdy na nartach i wystawienia szkiełka na lodowaty śnieg. Dopóki zaparowanie NIE jest spowodowane przeciekiem spowodowanym wstrząsem lub uszkodzeniem zegarka, zniknie ono, gdy zegarek znajdzie się ponownie w normalnym klimacie.
Jeśli nie zniknie w ciągu 2 do 3 minut w normalnej temperaturze, należy wysłać zegarek do autoryzowanego serwisu w celu zajęcia się wstrząsem lub uszkodzonymi uszczelek, które mogą spowodować utratę wodoodporności.

INFORMACJE DODATKOWE

Jak mogę się dowiedzieć, gdzie kupić zegarek Luminox lub nowe paski/bransolety?

Sprawdź lokalizator sklepów, aby znaleźć autoryzowanych sprzedawców w swoim kraju.

Które osoby i organizacje noszą zegarki Luminox?

 

  • Bear Grylls
  • U.S. Navy SEALs (Marynarka Wojenna Stanów Zjednoczonych)
  • Icelandic Association for Search and Rescue (Islandzkie Stowarzyszenie ds. Poszukiwań i Ratownictwa)
  • Sea Wolves Unlimited i Projekt Undersea Voyager
  • Lockheed Martin
  • Heliswiss
  • Piloci Odrzutowca F-117 Nighthawk Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych
  • Federalne Biuro Śledcze (FBI)
  • Straż Wybrzeża Stanów Zjednoczonych
  • Tajna Służba Stanów Zjednoczonych
  • Straż Graniczna Stanów Zjednoczonych
  • U.S. Marshals Service (USMS)
  • U.S. Underwater Demolition Teams (UDT)
  • Wydział policji (SWAT) w San Francisco
  • Wydział policji (SWAT) w San Diego
  • Wydział policji (SWAT) w Las Vegas
  • CCT (Combat Control Teams) Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych
  • Texas Parks & Wildlife
  • Strażnicy Teksasu
  • Tajska Policja Królewska Sea Dragon Frogmen
  • Szeryf Hrabstwa Ventura
  • Kanadyjska Królewska Policja Konna
  • Christoph 2 Ratownictwa Lotniczego Niemiec
  • Austriacka Żandarmeria Wojskowa
  • NATO Tigers 313 QN squadron, Holandia
  • Holenderskie Królewskie Siły Zbrojne
  • Siły Zbrojne Singapuru
  • Nurkowie budowlani Nordseetaucher Tunnel
  • Specjalne Siły Wojskowe Izraela
  • KOPASSUS – Siły Specjale Indonezji
  • DENSUS 88 - Oddział 88 (Siły Specjalne indonezyjskiego oddziału antyterrorystycznego)
  • GEGANA – Specjalne Siły Policyjne Indonezji
  • KOPASKA – Specjalne Siły Marynarki Wojennej Indonezji
  • Wydział Policji w Barcelonie
  • Straż Pożarna gminy Puigcerda, Hiszpania
  • Ratownicy na plaży Bondi, Australia

... i wiele innych Służb Porządkowych, Wydziałów Policji i Straży Pożarnej oraz innych elitarnych elit na całym świecie.